Kadra Przedszkola
Ukończyłam studia magisterskie z zakresu Pedagogiki Przedszkolnej z Terapią Pedagogiczną oraz studia podyplomowe z Terapii Pedagogicznej i Pedagogiki Montessori, Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka oraz Zarządzania Oświatą. Posiadam także certyfikaty z zakresu Integracji Sensorycznej, Sesnomotorycznej Terapii Widzenia oraz Terapii Ręki.
Jestem absolwentką Dyplomowanego Kursu Montessori Akademii Biberkor dla wieku 6-15 lat oraz 2-letniego Kursu Montessori - etap szkolny. Współprowadzę roczne kursy Montessori z wychowania przedszkolnego i organizuję autorskie szkolenia z Pedagogiki Montessori. Regularnie uczestniczę w konferencjach związanych z Pedagogiką Montessori, co pozwala mi na bieżąco śledzić najnowsze trendy i podejścia w tej dziedzinie.
Zawodowo pracuję z dziećmi od prawie 20 lat. Zawsze staram się wprowadzać nowe pomysły i jestem otwarta na ciągłe uczenie się i rozwój. Jako czynny nauczyciel i terapeuta, troska o dzieci i rodziców jest dla mnie zawsze priorytetem.
W wolnym czasie pasjonuję się górskimi wspinaczkami, jazdą na rowerze i gorzką czekoladą. Uwielbiam czytać i spędzać czas z moją rodziną, co daje mi wiele radości i inspiracji.
Cieszę się, że mogę pracować w tak wspaniałym środowisku i wspierać rozwój dzieci oraz współpracować z ich rodzinami.
Nauczyciele
Pani Ania - nauczyciel w Grupie Syriusz
Pani Yuliia - nauczyciel współorganizujący w Grupie Syriusz
Ukończyłam studia licencjackie z Pedagogiki Ogólnej na Katolickim Uniwersytecie w Lublinie i obecnie kontynuuję studia magisterskie na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, na kierunku Pedagogika, specjalność: pedagogika społeczno-opiekuńcza i terapia pedagogiczna.
Dodatkowo, ukończyłam ośmioletnią szkołę muzyczną, gdzie zdobyłam umiejętności gry na pianinie i bandurze. Moje doświadczenie z dziećmi obejmuje praktyki studenckie w szkołach podstawowych, pracę w ośrodku rehabilitacyjnym, a także opiekę nad dziećmi niewidomymi i pracę jako niania z dziećmi w różnym wieku. Pracowałam również w szkole, gdzie zdobywałam cenne doświadczenie zawodowe.
Z łatwością nawiązuję kontakt z dziećmi, co sprawia mi ogromną radość i satysfakcję. W wolnych chwilach lubię czytać, podróżować oraz spędzać czas z najbliższymi.
Cieszę się, że mogę pracować z dziećmi i być częścią ich rozwoju, a każda chwila spędzona z nimi jest dla mnie źródłem radości i inspiracji.
Pani Magda - nauczyciel w grupie Syriusz
Jestem pedagogiem przedszkolnym i wczesnoszkolnym, swoją edukację zakończyłam zdobywając dyplom licencjata na Akademii Ignatianum w Krakowie. Temat mojej pracy dyplomowej, „Baśń we wspomaganiu rozwoju dziecka”, wzbudził duże zainteresowanie zarówno wśród wykładowców, jak i rodziców dzieci przedszkolnych.
Obecnie jestem na IV roku studiów z zakresu Psychologii na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Moja przygoda z pedagogiką Marii Montessori zaczęła się na studiach, gdzie fascynacja tą metodą skłoniła mnie do dalszego zgłębiania jej filozofii, opartej na poszanowaniu naturalnego rozwoju dziecka.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobyłam podczas praktyk studenckich oraz przez rok pracy jako nauczyciel przedszkolny. Ukończyłam również szkolenie z Arteterapii dla dzieci przedszkolnych, z pasją angażując się w zajęcia z plastyki sensorycznej.
Moją inspiracją pedagogiczną jest Janusz Korczak, którego słowa: „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.” oraz „Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku” są dla mnie drogowskazem w pracy z dziećmi.
Zawsze miałam bardzo dobry i przyjazny kontakt z dziećmi. Prywatnie jestem miłośniczką kotów, natury oraz literatury psychologicznej i dziecięcej. Moją ulubioną postacią literacką jest Hans Christian Andersen, do którego baśni lubię wracać nie tylko przez książki, ale także poprzez spektakle teatralne na ich podstawie.
Pani Sylwia - (zwolnienie lekarskie)
Jestem pedagogiem przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a moją fascynację pedagogiką Marii Montessori odkryłam już w trakcie studiów. Metoda ta zainspirowała mnie na tyle, że postanowiłam poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w tym zakresie. Ukończyłam żłobkowy kurs Montessori w Warszawie, a w październiku 2021 roku rozpoczęłam kurs przedszkolny w Krakowie.
Interesuję się także NVC (Porozumieniem bez Przemocy), które uważam za język pełen miłości oraz uważności na siebie i innych. Moje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam jako opiekunka podczas licznych praktyk, a także pracując w żłobku i przedszkolu. Dodatkowo, kilka lat spędziłam w Szwajcarii w ramach programu "au pair", gdzie opiekowałam się dziećmi w trzech różnych rodzinach.
Moja pasja do pracy z dziećmi i ciągłe dążenie do rozwoju w obszarze pedagogiki Montessori oraz NVC sprawiają, że z radością angażuję się w codzienną pracę i dążę do tworzenia wspierającego i inspirującego środowiska dla najmłodszych.
Pani Asia - nauczyciel w Grupie Andromeda (urlop macierzyński)
Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, specjalizując się w pedagogice rewalidacyjnej z kierunkiem oligofrenopedagogiki. Dodatkowo, odbyłam Studium Socjoterapii Dzieci i Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym oraz ukończyłam studia z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w KiRE.
Prywatnie jestem miłośniczką aktywnego wypoczynku na łonie przyrody. Uwielbiam czytanie książek oraz delektowanie się dobrą czekoladą. Moje zainteresowania i pasje wpływają na moją pracę, sprawiając, że z entuzjazmem angażuję się w rozwijanie potencjału dzieci oraz tworzenie wspierającego i inspirującego środowiska edukacyjnego.
Zajęcia dodatkowe
I am a publisher (Bored Wolves Press), poet, writer, and editor. Originally from New York City, I moved to Kraków twelve years ago. After a decade living with my wife and two daughters on a mountaintop in Beskidy, we returned to Kraków this past summer. My experience with children ranges from years of being a counselor at a sleep-away camp in the mountains of New England to working with students in a small village school in the Polish countryside.
Wherever I have gone, I have always been inspired by the ability of kids to transcend communication barriers. In Poland, my goal is to guide a process of organically absorbing English through activities requiring lots of conversation and teamwork en route to children using the language not only correctly but, most importantly, naturally.
Jestem pedagogiem z wieloletnim stażem. Przez 17 lat pracowałem jako nauczyciel wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej w szkołach. Od wielu lat prowadzę zajęcia gimnastyki korekcyjnej w przedszkolach. Obecnie jestem nauczycielem – wychowawcą w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym. Jestem również instruktorem pływania oraz socjoterapeutą.
Aktywność ruchowa towarzyszy mi w życiu codziennym. Moją pasą jest m.in. bieganie, pływanie i różne formy aktywności fizycznej.
W pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym najważniejsza jest profilaktyka wad postawy ciała. Uważam, że najbardziej korzystną i atrakcyjną formą zajęć ruchowych jest zabawa. Kładę szczególny nacisk na samodzielne i twórcze myślenie dzieci oraz rozwijanie ich kreatywności. Podczas zajęć stosuję różnorodne metody i formy pracy, dzięki którym są one atrakcyjne nawet dla najmłodszych odbiorców. Maluchy są uśmiechnięte, radosne i chętne do współpracy.
Prywatnie realizuję się jako tata aktywnego przedszkolaka.
Nazywam się Izabela Iwasyk, jestem absolwentką Wydziału Sztuki na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Pracownię „Mali Twórcy” stworzyłam, aby łączyć moje dwie wielkie pasje: wprowadzanie dzieci w świat sztuki i ceramikę.
Pracownia Artystyczna „Mali Twórcy” już od ponad dziesięciu lat prowadzi warsztaty ceramiczne w przedszkolach i szkołach w Krakowie. Naszym głównym celem jest rozwój kreatywności dzieci, rozumianej jako zdolność ich swobodnej ekspresji artystycznej. Na prowadzonych przez nas warsztatach ceramicznych dzieci stopniowo zapoznają się z technikami pracy z gliną, zaczynając od najprostszych technik takich jak budowanie kształtów z wałeczków czy wygniatanie, a następnie przechodząc z czasem do coraz bardziej zaawansowanych umiejętności związanych z tworzeniem bardziej skomplikowanych form przestrzennych i wykorzystywaniem technik wymagających większej sprawności manualnej. W przypadku dzieci najmłodszych, które mają mniejszą sprawność manualną, przywozimy przygotowane półprodukty, które dzieci uzupełniają dodając własnoręcznie wykonane elementy a następnie ozdabiają/wykańczają.
Kładziemy nacisk na to, aby prace, które dzieci wykonają na zajęciach wracały do nich takie, jak je wykonały. Nie ingerujemy w formę i kształt wykonanych przez dzieci prac pozostawiając ich dziecięcy, unikalny charakter. Po warsztatach, gdy przywozimy prace do naszej pracowni poprawiamy je tylko pod kątem technicznym, żeby nie rozpadły się w procesie wypalania. Prace, które dzieci wykonały na warsztatach przywozimy na kolejne zajęcia po podwójnym wypale w piecu ceramicznym. Prace są szkliwione w naszej pracowni.
Więcej informacji mogą Państwo znaleźć na naszej stronie: https://malitworcy.pl/
Pani Agata - majsterkowanie
Agata Widomska - absolwentka wydziału Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Pracę dyplomową (2013) w zakresie rzeźby wykonała w pracowni prof. Małgorzaty Olkuskiej.
Jako Artystę Plastyka najbardziej interesuje ją łączenie różnych mediów oraz obserwacja - co dzieje się na pograniczu łącznia różnych dyscyplin sztuki. Prowadzenie warsztatów – jak twierdzi - to nic innego jak spotkanie ludzi z różnymi rodzajami form wyrazu, a poprzez twórcze działania możemy pokonywać bariery, poszerzać horyzonty, odkrywać nowe światy. Od lat konsekwentnie podąża tą drogą ...
Terapeuci
Jestem psychologiem. Wykształcenie zdobyłam na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, gdzie ukończyłam studia magisterskie. Moja pasja do psychologii edukacyjnej doprowadziła mnie również do rozpoczęcia studiów podyplomowych z tego obszaru oraz przygotowania pedagogicznego. Moje doświadczenie zawodowe zdobywałam podczas praktyk studenckich, a moje umiejętności kształtowały się także w trakcie pracy w przedszkolu terapeutycznym. Ten czas pozwolił mi na bezpośredni kontakt z dziećmi, zdobywanie wiedzy na temat ich potrzeb oraz rozwijanie umiejętności wspierania ich rozwoju emocjonalnego i edukacyjnego.
W swojej pracy dążę do tworzenia bezpiecznej i wspierającej atmosfery. Moje podejście opiera się na empatii, zaufaniu i indywidualnym
podejściu do każdego podopiecznego.
Jestem absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, kierunku pedagogika specjalna ze specjalnościami: oligofrenopedagogika; terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna. Uwielbiam nowe wyzwania, które stale wzbogacają moje doświadczenie. W kontakcie z dziećmi fascynuje mnie ich niekonwencjonalny sposób myślenia, szczerość, ciekawość poznawcza i ogromna wyobraźnia. Moja praca daje mi nieopisaną satysfakcję, uczy mnie każdego dnia czegoś nowego. W moim życiu zawodowym staram się uważnie obserwować i słuchać dzieci, być dla nich wsparciem, pomagać przezwyciężać napotkane trudności oraz celebrować każdy najmniejszy sukces. Ważne jest dla mnie poszanowanie indywidualności każdego młodego człowieka, zapewnienie mu poczucia bezpieczeństwa, w atmosferze akceptacji i zrozumienia.
Moją osobistą pasją jest siatkówka, której poświęciłam większość życia. W wolnych chwilach lubię aktywnie spędzać czas, uczyć się nowych rzeczy i stale dążyć do swojego samorozwoju. Prywatnie jestem miłośniczką zwierząt, szczególnie kotów :).